dilluns, 19 d’agost del 2013

Santuari de la "Virgen de Cortes" (Espanya)

Mare de Déu de les Corts

Mare de Déu de les Corts

Mare de Déu dels Dolors

El santuari de la Mare de Déu de Corts, aixecat sobre el mateix lloc on es van reunir les Corts castellanes el 1265, va ser un fet d'enorme transcendència tant per Alcaraz com per als pobles de la seva comarca. Diguem que el Santuari de la Verge de Corts és lloc de peregrinació de gent de molts pobles dels voltants, d'altres províncies limítrofes i d'altres regions d'Espanya.
La imatge de la Mare de Déu, encara que avui dia és una peça de vestir, revela una peça de fusta tardo-romànica de finals del segle XII o principis del següent.
El 8 de setembre és una data especial al calendari festiu d'Albacete, en ella se celebren romeries marianes molt importants, aquest dia es porta a terme la manifestació religiosa més multitudinària de la província i de la regió manxega a la qual assisteixen devots de la Serra Albacete, la Manxa, Múrcia i Andalusia. Durant la nit anterior i al llarg de tot el dia no deixen d'arribar romeus a Alcaraz per acompanyar Ntra. Sra. de Corts en el seu retorn al Santuari. Molts altres milers de persones prefereixen esperar a l'ermita. A l'alba surt la imatge de la població, recorrent amb dificultat un camí ple de fidels. Quan arriba al santuari, la multitud és immensa (fàcilment supera el nombre de vuitanta mil pelegrins). Interminables files de creients esperen pacientment el torn per dipositar els donatius oferts i encendre les tradicionals espelmes.
Data de l'aparició: 1 maig 1222.

Fets esdevinguts:
El pastor Francisco Álvarez es troba a les muntanyes de Corts pasturant un ramat d'ovelles. S'esvalota el bestiar i corren per la devesa. Una brillant llum, com un llampec passa per sobre de l'alzina i d'aquesta surten resplendors i claredat. Tota la muntanya exhala fragàncies i desprèn resplendors. Sobre l'alzina es pot escoltar una celestial i angèlica música als seus acords compassos volen i canten esquadrons d'àngels. Tot això fa callar el cant dels ocells. Apareix entre les branques de l'alzina la imatge de Ntra Sra de Corts entre celestials llums. La imatge és portada a Alcaraz i es deixa aquesta nit a la parròquia de Sant Ignasi. Al matí següent la imatge havia desaparegut. Van recordar les paraules de la Mare de Déu a Francisco: ("... que és la meva voluntat que em edifiquin en aquest lloc un temple i casa d'oració on els meus devots m'ofereixin els seus vots i dons, i que aquest lloc sigui tingut per sant, en el qual obrarà Déu miracles i farà moltes misericòrdies amb què venerin i reverencien aquesta imatge meva, ... "). Van tornar a l'alzina i van trobar-hi a la imatge de la Senyora envoltada d'una resplendent i bella núvol. 
La primera ermita es va inaugurar el 8 setembre 1222.

Paraules de la Mare de Déu a Francisco Álvarez, natural i veí de la Solanilla (Albacete), a les muntanyes de Corts:
Mare de Déu: "Cobra esforços i rebutja la por. Jo sóc la Mare de Déu, Mare del Redemptor del Món. Aniràs a Alcaraz i significarás com t'he aparegut en aquesta alzina, i que és la meva voluntat que em edifiquin en aquest lloc un temple i casa d'oració on els meus devots m'ofereixin els seus vots i dons, i que aquest lloc sigui tingut per sant, en el qual obrarà Déu miracles i farà moltes misericòrdies amb què venerin i reverencien aquesta imatge meva, per haver estat oculta al buit de aquesta alzina des de la general pèrdua d'Espanya. "
Fco Álvarez: "Qui sóc jo per a un encàrrec tan elevat? A un pobre pastor envieu sigui ambaixador de La vostra Majestat Sobirana? No veieu que menysprearan les meves veus, donant per fals diví amb què honreu al vostre servent? Així ho faré, Senyora Però com m'han de creure, si sóc un humil i pobre home, que cap farà cas de mi en tota la ciutat?"
Mare de Déu: "El fer això pla queda del meu compte. I perquè portis un testimoni veritable, s'estén aquest braç del qual estàs manco des del teu naixement, que així és notori als habitants d'Alcaraz, i veuràs com estàs lliure i sa de la lesió ".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada